-Hjem

Nyeste tur

Telting på Tromlingene i Raet Nasjonalpark

Etter en dag hjemme i ly for vær og vind, dro vi ut igjen, denne gangen i den nylig opprettede nasjonalparken «Raet».

Nysgjerrige geiter!

Vi kjørte ikke lenge i båt før vi stoppet på Tromlingene, man trenger ikke alltid å reise langt for å finne fine plasser. Været hadde skremt vekk båtfolket, og det var plenty plasser å velge mellom, tross nydelig sol. Her fant vi en fin gresslette rett på oversiden av en strand. Det tok ikke lang tid før teltene var satt opp.

Herlig teltplass!

Det neste som sto på planen var mat. Fiskesuppe sto på menyen, men da er deg godt med noe sjølfiska fisk oppi. Vi dro ut i båt og nærmest hentet ti makreller og en fin rødtorsk på et par kvarter.

Middagen er berget!

Det ble en nydelig fiskesuppe!

Makrellen ble stekt

Etter å ha fylt opp magen dro jeg ut på en liten ekspedisjon på øya.

Det er en stilig øy, den ligner litt på savannen i Afrika noen plasser, bare uten alle dyra selvfølgelig, men det var sauer og geiter da.

Rett før leggetid gikk jeg opp på en høyde for å ta bilder mens solen gikk ned og ga et flott lys.

Ps. dette bildet er tatt midt på dagen

Hvis du som leser også vil telte på Tromlingene, må du vite at det ikke er lov til å telte på den vestlige delen av øya. Teltplassen vår lå på den østlige delen, som har mange fine teltplasser.

Ikke så greit å sette opp telt på rullesteina , men på den nordlige siden av øya er det mange fine teltplasser.

Neste dag var været igjen helt supert, noe det for så vidt og var dagen før, men jeg lå en god stund i solen og nøt varmen, deilig med slike sommerdager!

Etter to fine dager på Tromlingene gikk turen hjemover igjen. Nå fristet det å dra innover i landet og trekke inn fjelluften, jeg får tenke ut område, lurer på hvor.

Nyeste video

Jeg har kjøpt meg en drone som jeg skal ta med på tur fremover! Sjekk den ut i videoen under og abonner også gjerne på kanalen!

Nyeste utstyr-test

Jeg har kjøpt meg en drone! DJI Mavic Pro fly more combo

Da var drona endelig kjøpt! Etter lang tid med leting på nettet, mange telefonsamtaler og mange ganger ut og inn av forskjellige butikker endte jeg ut med å kjøpe DJI Mavic Pro i «fly more combo» pakken.

C0070.00_00_09_44.Still002

Her er drona brettet sammen, tar ikke særlig mye plass!

I denne pakken får jeg i tillegg til drona med to ekstra batterier, bil lader, ladehub til flere batterier, en adapter som gjør at man kan bruke dronebatteriene som powerbank, bag/veske til å ha drona oppi og en god del ekstra propeller.

C0070.00_00_04_38.Still003

I «fly more combo pakken» får man med en del ekstra!

Den viktigste grunnen til at jeg kjøpte denne dronen er fordi jeg nå kan filme og ta bilder fra et helt annet perspektiv, noe som jeg håper vil hjelpe med å heve kvaliteten på blogginnleggene mine og videoene mint på Youtube-kanalen min (Norwegian Adventures).

C0070.00_01_53_30.Still004

Hvis alt går etter planen flyr jeg til Finnmark om ca. to uker. Der skal jeg sove i telt og fiske i omtrent en uke. Før den tid vil jeg øve meg på å fly med drona slik at jeg kan ta den med til Finnmark for å filme og ta bilder. Gleder meg veldig til den turen!

Drona er kjøpt på Elefun i Grimstad, folka i butikken har veldig god peiling på det de selger og du får veldig god service som kunde. Så hvis du vurderer å kjøpe drone, så anbefaler jeg deg å sjekke ut den butikken!

Hvis du er mer interessert i drona jeg har kjøpt, hvordan den ser ut, litt om egenskapene og hva som følger med i pakken bør du sjekke ut videoen under:

Abonner også gjerne på kanalen, det setter jeg stor pris på!

For mer innhold

Sjekk ut Youtube-kanalen min (Norwegian Adventures) her!

Følg mer også på Facebook her!