Luftig på Roaldshorn 1230moh!

Yess!!! Endelig høstferie! Familien min og jeg er på vei mot de spisse Sunnmørsalpene. En lang kjøretur ventet…

Isak_Fjellsport2

Innom Fjellsport i Sandefjord på veien

Vi stoppet innom Fjellsport i Sandefjord hvor jeg mottok noen pakker med utstyr som skal testes på turene fremover. Har kjøpt mye av turutstyret mitt hos Fjellsport, og da er det ekstra morro å få lov å teste nytt utstyr i samarbeid med dem.

Utstyr fra Fjellsport

Tester ut hengekøyen Draumer 3.0 fra Amok

Det er en drøy kjøretur til Sunnmøre!!Etter en god del timer i bil stoppet vi for å strekke på beina i Lom. Jeg knipset noen bilder av den flotte stavkirken i tettstedet, en av Norges største.

Stavkirken i Lom

På ettermiddagen var vi fremme ved Nysætervatnet på Fjellsætra et lite stykke inn fra Sykkylven like ved Ålesund.

Utsikten fra hytta

Dagen etter pakket vi sekkene og var klare for tur. Planen var å gå fra strandasiden til hytta vår og telte underveis, men vinden var rimelig sterk og vi var litt usikre på om dette var greit. Vi jukset den første biten av stigningen med å ta gondolen fra Strandafjellet til ca 1000 moh. En kul opplevelse som jeg anbefaler å prøve hvis du er i området.

Platået hvor gondolen stopper

Utsikten på toppen er flott, og skyene lager stilig spill på himmelen. Tross en del vind la vi i vei mot toppen.

Det var ingen trær eller vegetasjon på denne høyden, bare stein.

På toppen!!!

På toppen hadde jeg en vakker utsikt i 360 graders vinkel, havet var også synlig i horisonten.

Untitled-2

Mye vind! Trolig over 20 meter i sekundet!

Det blåste kraftig på toppen, så det ble fort ganske kjølig. Jeg kunne lene meg på vinden!

Roaldshornet på 1230moh endte opp som målet for dagen. Det tok ikke lang tid før vi bevegde oss nedover igjen.

Det ble en fin, men vindfull tur! Video kommer snart…